Ez a BMW túl vad volt ahhoz, hogy az utcára kerüljön

A BMW titkos raktárában olyan szörnyeteget őriznek, amely még hosszú évek múlva is megemeli majd az autórajongók pulzusát. Az M8 prototípusa annyira vadra sikerült, hogy sosem láthatta meg a napfényt.
M8engine
A 750-esből származó, két sorhatosból összefűzött V12-es blokkot hat literre fúrták fel, és négyszelepes hengerfejekkel 550 lóert préseltek ki belőle. Ne feledjük, a mai turbós korszak elöljárója az F10-es M5 is “csak” 560 lóerőnél jár, és így is aláz szinte minden ellenlábast. Hogy hatott volna 550 ló bő két évtizeddel ezelőtt?

M8-06

Több szénszálas műanyagot pakoltak bele, mint amennyit a kor embere valaha látott. A motor levegőbeömlőitől kezdve a felni burkolatain keresztül egészen a karosszériaelemekig mindent a jellegzetes mintázatú anyagból gyártottak le. Végül kukába került a terv, a cégvezetők túl rizikósnak érezték a piacra lépést. A motor viszont fennmaradt, meg nem erősített információk szerint ez a motor adott életet egy másik legendának a Mclaren F1-esnek.

1990 BMW M8 (E31);

1990 BMW M8 (E31)