A ’97-es Tokiói Autószalonon bemutatott Z07 koncepciót – amit az 1956-tól ’59-ig gyártott gyönyörű formájú, 507 Roadster tiszteletére készítettek – annyira szerette a közönség, hogy a BMW-nél úgy döntöttek, a milleniumra való tekintettel limitált szériás modellt csinálnak belőle, ez lett a Z8.P0009648Szerencsés módon alig kellett reszelni a koncepción, hogy szériaérett autó legyen belőle. Csupán a szélvédőt húzták magasabbra és egyéb apró aerodinamikai változás mellett vászontetőt kapott, még a felniket is meghagyták, csak a szárnyas anyák kerültek le róluk.bmw-z08-1Továbbá minden modellhez járt egy tökéletesen passzoló keménytető a karosszéria színében, mely tökéletesen kiegészítette a Z8-as vonalait. A tervezőcsapatot egyébként Chris Bangle vezette, a külső formaterv Henrik Fisker munkája, a belsőért Scotty Lempert felelt.alpina02A beltérben pedig a múltidéző kormány négy, apró fémpálcákból álló küllőiből csak hármat tartottak meg, de a bőrrel, fényezett beltéri elemekkel és középre helyezett, enyhén a vezető felé fordított óracsoporttal megmaradt a retrós stílus. A letisztultság érdekében pedig néhány funkciót összevontak, például a tükröket és az elektromos ablakot azonos gombbal lehet állítani.P0023371A kézi összeszerelés miatt lehetőség nyílt arra is, hogy minden Z8-as egyedi darab lehessen, a vásárlók nagy százaléka élt is ezzel a lehetőséggel, így szép számmal akadnak egész szokatlan színű Z8-asok is. Ennek ellenére a világ egyik leghíresebb titkosügynökének, James Bondnak csupán egy egyszerű ezüst jutott. Ekkor kezdett nagyobb teret kapni a BMW Individual részlege, a tulajdonosok még egy kis könyvet is kaptak Z8-asuk születéséről. Emellett a BMW azt is vállalta, hogy 50 évre elegendő alkatrészt tart raktáron hozzá.alpina_historie_Z8A teljesen alumínium térváz a dingolfingi üzemben készült, az összeszerelést pedig kézzel fejezték be Münchenben. A hosszú gépháztető alatt pedig az  E39-es M5-ösből ismert 400  lovas, 500 Nm csúcsnyomatékú 4,9 literes szívó V8-asa kapott helyet, ami gyári adatok szerint 4,7 másodperc alatt gyorsította 100 km/órás sebességre a kétüléses roadstert, a végsebességét pedig elektronikusan korlátozták 250-re. Az amerikai Car and Driver magazin tesztje szerint gyorsulásban, kezelhetőségben és fékezésben is túlteljesítette a Ferrari 360 Modena-t.P0021590Egy Z8-asnál már csak egy ritkább dolog akad, az 555 darabban gyártott Alpina V8 Roadster, amit a Z8 gyártásának 2002 júniusi leállítása után 2003 októberéig gyártottak, amolyan búcsúkiadásként. Ebben a modellben a motorháztető alatt az Alpina 4,6 literes, V8-asa kapott helyet, mely az ötsebességes Steptronic automataváltón keresztül 375 lóerőt és 519 Nm nyomatékot szabadított a hátsó kerekekre. A végsebességét pedig 259 km/órában korlátozták. Alpina-specifikus műszeregységet kapott a beltér, valamint a kormány mögé helyezett fokozatkijelzőt és az eredetinél finomabb Nappa bőrkárpitozást.