A bajorok lerántották a leplet, végre tudunk pár konkrét infót a négyturbós szörnyetegről, amit nyugodtan nevezhetünk műszaki világújdonságnak.

A 750d és a 750Ld (mindkettő xDrive, azaz összkerékhajtású modell) 400 lóerős, 760 Newtonméter nyomatékú blokkja háromliteres, hathengeres. Nem csak a maximális nyomaték a döbbenetes, hanem hogy ebből már 450 Nm rendelkezésre áll 1000-es fordulatszámtól, ami azt sejteti, hogy itt homlokhorpasztó tolásra kell számítani, körülbelül mindig.

A nyolcfokozatú automata váltóval a 750d 4,6 másodperc alatt gyorsul százra, de a hosszabb, épp ezért nehezebb 750Ld-nek is elég ugyanehhez 4,7 másodperc.

A világ legerősebb hathengeres dízelmotorjának kimagasló hatékonyságát a tökéletes összhangban együttműködő turbófeltöltési szisztéma határozza meg.

A magasnyomású feltöltést két kompakt méretű, egyazon házba szerelt, változó turbinageometriájú feltöltő biztosítja, miközben az alacsonyabb nyomású, nagyobb turbófeltöltőt ezúttal két kisebb – és mint ilyen, gyorsabb reakcióra képes – egység váltotta fel.

Az egyes turbófeltöltők működésé a legmodernebb digitális dízelmotor-vezérlő elektronika koordinálja, és itt már NASA szintű mérésekről van szó, tehát már előre remeg a térdünk, mert remek az elgondolás, de hogy négyturbós húszéves használt gépeket nem fogjuk otthon bütykölni a garázs előtt, az tuti.