A BMW GINA koncepciója 2001-ben Chris Bangle vezetése alatt született meg, de csak 2008-ban mutatták meg a nagyközönségnek. Az autó a geometriát és a funkciót hivatott teljes mértékben alárendelni a vezető számára. Megszületésének a célja, főként az új technikák és anyaghasználatok felsorakoztatása volt, melyeket később más modelleknél is tudnak használni.BMW-GINA_Light_Visionary_Model_Concept-2008-1024-1eA GINA (Geometry and Functions In “N” Adaptions) nem hagyományos acél, alumínium, vagy karbon karosszériára épült, hanem teljesen egyedi feszített alumínium huzalok adják a forma éleit. A szemfüles nézelődőnek feltűnhet, hogy a kocsi nem minden fotón ugyan úgy néz ki. A huzalok egy elektrohidraulikai rendszer segítségével könnyen mozgathatók, így kölcsönözve új kontúrokat a roadsternek.BMW-GINA_Light_Visionary_Model_Concept-2008-1024-28Ráadásul ahol spandexhez hasonló, rettentően tartós anyag véget ér, ott az autó rendszere képes szétnyitni azt, például így teret engedve a kiszálláshoz vagy a motortér megtekintéséhez. A legkirályabb azonban, hogy meglepő módon a GINA képes pislogni is ennek a rendszernek köszönhetően. Fényszóró még soha nem volt ennyire emberi, ráadásul ezzel új szintre emelte a belső sávban levillogás fogalmát.BMW-GINA_Light_Visionary_Model_Concept-2008-1024-0dMindenesetre a Gina burkolatát adó, szinte mindennek ellenálló anyagot nem fogjuk egyhamar viszontlátni az utcákon, hisz nagyobb sebességnél könnyen torzul és tisztán tartani sem lehet egyszerű. Ellenben a technikai újításokat felfedezhetjük, a napjainkban nagy számban futó BMW i modelleken.