Lassan 80 éve, hogy a BMW egyértelműen a magasabb színvonalú autók piacára merészkedett. Az 1938-as londoni autószalonon mutatta be a bajor gyár a BMW 335 névre keresztelt, négyajtós túraautóját, aminek gyártása viszont csak egy évvel később kezdődött meg.BMW_335_LargeIgaz ekkoriban a BMW még egy fiatal gyártó volt, de a 6 hengeres motorjai már nagy sikernek örvendtek, és az autóversenyzésben a kiemelkedő eredményeket ért el a korszak egyik legsikeresebb sportkocsija, a 328-as modell. Ekkor jött a 335 és ötvözte a kényelmet, a minőséget és a sportos vezethetőséget minden tehetős számára.580870A 326-os modell alapjain nyugvó 335 számtalan korát megelőző technikai újítást bevetett a vásárlóközönség megnyeréséért. Módosított felfüggesztést kapott a nagyobb kényelem érdekében és egy vadonatúj 3,5 literes soros hathengeres motort, mely 90 lóerős teljesítményt adott le. Rugós hátsó tengely, erős hidraulikus fékek és egyedi innovációként teljesen szinkronizált váltómű tette még kívánatosabbá ezt a kellemes utazóautót.40_BMW_335-Autenrieth_DV-16-PBC_i01Figyelembe véve, hogy megjelenésének dátumát, nem meglepő, hogy igen limitált példányszámban került forgalomba, köszönhetően a világháború nyomásának. 1939 és ’43 között gyártották és mindössze 415 darab gördült le a szalagról. Ez a kis példányszámú modell is elég volt, hogy megalapozza a BMW sikerét, mikor 1951-ben a Frankfurti Autószalonon bemutatták a már sokkal kevésbé sikeres 501-es modellt.580879