A BMW már a kezdetek óta egyfajta német szenvedéllyel áll hozzá a termékeihez, ugyanez igaz a motorok fejlesztésére is. Hagyomány a bajor gyártónál a soros, hathengeres motor, de ennek ellenére nem félnek kipróbálni új dolgokat. Erőt, energiát és időt nem spórolva fejlesztettek és fejlesztenek ki napjainkban is újabb és újabb zseniális motorokat. Ezekből a motorokból válogatott a supercars.net, lássuk mi szerintük az 5 legkiemelkedőbb.

S70/2 V12, ami a világ egykori királyában, a McLaren F1-ben volt

6cefde437bc6f3cf4bad88a4ee6c2515Nem rég már bemutattuk az S70/2 V12 es blokkját, annak, aki lemaradt volna, itt van egy kis összefoglaló. Gordon Murraynek szüksége volt egy könnyű ám roppant erős motorra a McLaren F1-es szupersportautója számára. A Honda vállalta a motor szállítását, de nem sikerült Gordon számára a megfelelő motor megtervezése, ekkor hívta segítségül régi jó barátját Paul Roschet, akivel a BMW F1-es csapatában dolgozott együtt. Roschenak nem volt egyszerű feladata, olyan motort kellett terveznie, aminek a súlya 250 kg alatt marad, de teljesítménye meghaladja az 550 lóerőt és elforog egészen 7500-ig. Az M részleggel karöltve sikerült Roschenak a történelem talán egyik legjobb motorját megalkotni. A 6 062 köbcentis, változó szelepvezérlésű V12-es motor 627 lóerős teljesítmény leadására képes. Egyszerűen zseniális lett!

S65-ös V8 az E92 M3-ból

m3 sedan engineAmikor az E46 M3 utódja nem soros hathengeres motort kapott, a rajongók egyöntetűen kerültek depressziós hangulatba a világon mindenütt. Aztán enyhülni látszott ez a heves reakció, mikor is kiderült, hogy ez a 4 literes V8 leforog majdnem 8500-ig. A 420 lóerő sem piskóta, a hangja pedig igazán csodálatos, igazi sportos V8 üvöltés.

M88 kódjelű sorhatos, ami az E28 M5-ben is szolgált

bmw-745i-sa-e23-5_featuredA legendás BMW sorhatosa a ’70-es évek végéről. Papíron az M88-as motor nem tűnik valami nagy durranásnak, a 4 szelepes hengerfejjel egy soros vezérléssel. A gyakorlatban azonban, ez a motor csodálatos volt. Sima, karizmatikus járáskultúrájával, azonnali heves reakcióival a fordulatszámérő is boldogan ugrált, ezzel téve az első M5-öst igazi klasszikussá. Az M88 volt a legélvezetesebben kiaknázható motor, amit valaha gyártottak. Típustól függően lehetett 215 vagy 282 lóerős a motor, de erősen módosított változata került az M1-es BMW-be is.

M57-es turbódízel többek között az E46 330d-ből

m57partsAz M57 egy vízhűtéses, soros hathengeres, turbós dízelmotor, közös nyomócsöves befecskendezéssel. Ez így belegondolva elég unalmasan hangzik, de ez a sorhatos dízel közel ugyanakkora teljesítményt adott le, mint a lökettérfogatában megegyező benzines és olyan finoman is járt, ahogy az előtt egy dízel sem. A változó geometriás turbónak köszönhetően a nyomatéka is lehengerlően nagy volt. Ez a motor a karakterével és gazdaságosságával tette igazán kívánatossá az E46 dízel változatát.