1997 és 2001 között egy különleges Defendert kínált a Land Rover az afrikai vevőknek. Frank Isenberg a BMW egyik vezető motorfejlesztő mérnöke és az M2-es motorjának apja egy interjúban mesélt arról, hogy annak idején, hogyan kerestek megfelelő benzines motort a Defenderhez. A TDI-k mellé kellett egy takarékos, ám mégis erős és tartós motort találniuk, ami be is fér a motortérbe, ekkor esett a választás a legendás M52-es soros hathengeres, 24 szelepes motorra, ami már bizonyított az E36, E38 és Z3-as modellekben.Red-Mamba-Land-Rover-Defender-2-750x563Mérőszalagot ragadott és megmutatta, hogy egy kis legózással befér az új testbe a motor. Miután megtörtént a házasítás és kezdetét vette a tesztelés, mindenki megdöbbent, hogy milyen kellemes, sima a járása és milyen jól passzol az autóhoz. Az első átalakított Defender egy zöld 90-es volt vászon tetővel, mellyel körbeutazták Afrikát és megejtették az első nagysebúességű tesztet is. Könnyedén vette az akadályokat és a hatalmas autó megütötte a 170 km/órás sebességet. Ezután kapta a Zöld Mamba nevet.Red-Mamba-Land-Rover-Defender-1-750x500De Isenberg szerelmi története ezzel nem ért véget. Sok évvel később talált egy Defender 110-est Dél-Afrika egyik autós apróhirdetésében, ezzel a 28i motorral. „Nem voltak különös zajai és csak 75 000 mérföld volt benne, még a rozsda se kezdte ki. Úgy gondoltam ez egy jó üzlet lehet.”Red-Mamba-Land-Rover-Defender-10Végül jegyet vásárolt és leutazott a Defenderért. Azóta kisebb átalakítások után egy minden jóval felszerelt kempingező autó lett belőle, a tetőcsomagtartón napelemekkel, a beltérben pedig hűtővel és kávéfőzővel. Ilyen jól felszerelve is képes még a 160 km/órás sebességre autópályán és elviszi az utasokat bármilyen úton.Red-Mamba-Land-Rover-Defender-3-750x506