Az USA legújabb elnöke már kampányában is gyakran kitért arra, hogy szeretné a lehető leginkább elszigetelni az amerikai területeket Mexikótól és ezzel együtt a temérdek itt működő autógyárat is arra kötelezné, hogy fizessen komoly összegeket a határon kívül gyártott modellek után.

Mindezt persze, el lehet kerülni azzal, hogy ezek a gyárak – amik egyébként rendkívül sok embernek adnak munkát – átköltöznek az amerikai oldalra. Trump már több gyártónak is üzent Twitteren, hogy ideje csomagolni. A BMW ráadásul épp most épít egy teljesen új üzemet Mexikóban, akárcsak a Toyota.

Ahogy a japánok, úgy a bajorok sem aggódnak az intézkedések miatt, hiszen számos gyártó épít üzemeket a világ legkülönbözőbb pontjain, mert ez a természetes folyamat egy gyorsan fejlődő autógyár életében.

Nem mellesleg az USA-ban is működik egy elég komoly gyár már hosszú évek óta, mégpedig Spartanburgban, ahol olyan fontos modellek készülnek, mint az X3-as vagy az X5-ös is. Évente 450 ezer autó gördül le itt a szalagról.