Stílusosan a Concorso d’Eleganza rendezvényen, a csodálatos Villa d’Este kertjében tartja a BMW az utóbbi idők egyik leginkább várt modelljének beharangozóját, leleplezik élő közönség előtt is a 8-as sorozat koncepcióját. A széria modellt csak jövőre várhatjuk, de a tanulmány már elég közeli képet mutat a forgalomba kerülő autóval.

A 8-as sorozat először 1989-ben jelent meg a 6-os utódjaként egy halom akkoriban innovatív megoldással és igazán maradandó formatervvel. Hatalmas és gyors luxuskupé volt, melyet vezetni is kész élvezet. Pontosan ez lesz a szerepe a második felvonásnak is. Míg a 6-os BMW kisebb és sportosabb lesz, addig a 8-as sorozat maga lesz a luxus, mely tökéletes ellenpontja lesz majd az stuttgartiak hatalmas kupéjának.

BMW Concept 8 Series“A BMW történetében a 8-as szám mindig is a sportos teljesítmény és az exkluzivitás szimbóluma volt. A vadonatúj BMW 8-as Coupé ismét bemutatja majd, hogy milyen az, amikor a vérpezsdítő menetdinamika és a fejedelmi luxus kéz a kézben jár. Legelőkelőbb modellsorozatunk felélesztésével újabb fejezetet nyitunk a luxusautóinkat egyesítő palettán és a csúcskupék kategóriájában is abszolút mércét állítunk, hogy az új modellel még tovább erősítsük a luxusszegmensben betöltött vezető pozíciónkat” – fejtette ki Harald Krüger.

Hatalmas hűtőrács, agresszívan szűkre húzott lámpák és laposan húzódó motorháztető eleve megadja az alaphangulatot, de mindez egy nyúlánk oldalnézettel párosul, melyen markánsan domborodik a lemez mindenhol. Pontosan úgy néz ki, ahogyan egy BMW kupénak kell. Minden apró részlet a dicső múltat idézi, legjobb példa erre éppen a vese alakú hűtőmaszk, melyet újra egy keretbe foglaltak, mint mondjuk a 3.0 CSi-n is és számos klasszikus modellen.

P90261160_highRes_bmw-concept-8-seriesA belső térben tértek el egy picikét a megszokott felépítéstől a bajorok, de a fő szempont a letisztultság volt, aminek tökéletesen megfelel. Hangsúlyos az aluküllős kormány és a digitális műszeregység, a középkonzolon kicsit besüllyesztve található az iDrive széles kijelzője, alatta közvetlenül a rádió és a szellőzés gyorsgombjai és sportos karbon betétek. A luxust hangsúlyozandó a váltókar és az iDrive vezérlőtárcsája Swarovski kristály.

Nem csak a látható helyeken használtak szénszál erősítésű műanyagot, hanem az ülések váza is ilyen ultrakönnyű szerkezet. Az utasteret teljes egészében Dark Brown sötétbarna és Fjord White jégfehér Merino bőrkárpitozás borítja.

A legjobb hír azonban, hogy innen már nincs messze a 8-as sorozat, melyhez olyan igazán biztató típusneveket védettek le a bajorok, mint az M850i.