Hogy szalad az idő? Teszem fel magamnak a kérdést. Hisz olyan mintha még csak pár éve lett volna, hogy a BMW bevezette a kategóriateremtő, X3-as modellt, amely az első sportos SUV lett a világon. De ennek már 14 éve és most jött ki a harmadik generáció rengeteg újítással, amik még vonzóbbá teszik a vásárlók számára ezt a rendkívül népszerű típust. Az elődmodellek sikere vitathatatlan, több mint 1,5 milliós eladási számot mutathat fel az X3-as, ezért egy-két újdonságot nem árt tudni a legújabb X3-asról.

Az új X3 egy frissebb formavilággal tér vissza és hatalmas hangsúlyt fektettek a bajor mérnökök a részletek finomra csiszolásával. Az extrém rövid túlnyúlásokkal megrajzolt kasztni súlyelosztását még a legtöbb sportkocsi is megirigyelné, hisz 50-50% a tengelyenkénti terhelése az X3-nak, ami még az emelt hasmagassággal társítva is különleges vezetési élményt biztosít a volán mögött ülőknek.P90263741_highRes_the-new-bmw-x3-xdrivPersze, csak ha éppen azt szeretnénk, hogy mi vezessük ezt a finomhangolt bajor vasat, aminek kódjele a G01. Minden új fejlesztésű közlekedéssegítő rendszer installálva lett az autó agyába. A Driving Assistant Plus névre keresztelt csomag magában foglalja az aktív tempomatot, a kormányzó és sávtartó asszisztenst, és még az oldalirányú ütközésre figyelmeztető rendszert is megkapta a jármű. Amely ezekkel az újításokkal akkor sem jön zavarba, ha rövid időre elengedjük a volánt.

A frissített formavilág első ránézésre talán fel sem tűnik, hacsak az ember nem egy igazi X3 megszállott. De ezt a bajorok is érezték ezért összevágták a régi és az új modellt egy képre, hogy mindenkinek szemet szúrjanak a hatalmasra duzzadt vesék, az első ízben a BMW történetében, hatszögletűre formált ködlámpák, a LED-es fényszórók és új lökhárítók. Ez az újítási vonal mindenhol megfigyelhető az autón, de elsőre talán fel sem tűnne, mennyi munkaórát áldoztak rá a Müncheniek.

P90264668_highRes_the-new-bmw-x3-technAz új forma még jobban szeli át, az előtte tornyosuló légtömeget, hála az áramlás szabályzós hűtőrácsnak, amit már például a 6-os GT-ben is láthattunk. Ezzel sikerült levinni a légellenállási tényezőjét 0,29-re az amúgy tengelytávjában megnövekedett autónak. Határozottan érezhető, hogy 5,5 centivel lett hosszabb a két tengely közti távolság, ám a csomagtér mérete maradt a szerénynek azért nem mondható 550 liter, amit az ülések döntésével akár 1600 literig is bővíthetünk.P90263704_highRes_the-new-bmw-x3-xdrivA motorpaletta kezdetben 5 féle tagot fog tartalmazni. A már jól ismert félliteres hengerekből összelegózott motorok induló darabja a 2 literes 184, illetve 252 lóerős benzinesek. Ebből a kisebbik hátsókerék hajtással is rendelhető lesz. Hat hengeres benzines erőforrást jelenleg csak az X3 M40i-hez rendelhetünk, melyben egy 3 literes, turbós 360 lóerős teljesítményű motor fog dolgozni, amivel a sport SUV 4,8 másodperces 0-100-as sprintet fut majd.P90263700_highRes_the-new-bmw-x3-xdrivDízel fronton egy 2 literes 190 lovas és 400 Nm forgatónyomatékú, valamint egy 3 literes 265 lóerejű, 620 Nm nyomatékú motort kínálnak a bajorok. Ez utóbbival szintén nagyot lép a városi terepjáró a lámpánál, hisz 5,2 alatt már el is éri a 100-as tempót.

Az X3 bemutatója a BMW tengerentúli, spartanburgi gyárában volt. A gyártása is itt indul a modellnek, az X4, X5 és X6 modellek mellett. Így ezt a típust is hajóztatják Amerikából a többi piacra. A gyártósor egyébként 2018-tól bővülni fog az X7-es modellel.P90263709_highRes_the-new-bmw-x3-xdrivAz elvárások nagyok, a bajorok azt remélik, megdől az előd modell 950 000-es eladási száma. Kíváncsian várjuk, hogy fog szerepelni a megújult X3!