Sokáig kerestük a választ, hogy miért is olyan kedvelt a BMW E30 M3. Talán, mert nagyon jól néz ki? Esetleg a zseniális kezelhetőség adja a varázsát, amit csakis egy M-es gép tudhat? Még akár az is lehetséges, hogy a világ versenypályáin gyűjtött rengeteg díj adja mára az E30 M3 varázsát. A Motorsport részleg egyik legjobb művének tartják és az első M3 mind a mai napig az egyik legsikeresebb modell, mely valaha a Földön versenyzett. A ’80-as évek vége és a ’90-es évek elején ádáz küzdelmet folytatott az Audival és a Mercivel, amire ma is könnyes szemmel gondolnak, akik akkoriban a DTM-et figyelemmel követték.

Talán éppen ezért lehet, hogy őrült összegeket, akár 50 millió forintnyi angol fontot is képesek kérni egy 1991-es BTCC BMW E30 M3-ért, ami nem csupán holmi replika, hanem valóban versenyzett a brit túraautó bajnokságban. Sőt, ez volt a győztes autó a ’91-es Silverstone-i futamon. Mai napig megőrizte az eredeti Labatt Brwing Company festést, de hogy ma is versenyképes legyen, kapott egy tűzoltó rendszert.