Jövő év márciusától lesz elérhető az eddigi leginkább környezettudatos 5-ös BMW, ami az 530e nevet kapta a bajor keresztségben. A korábbi hibriddel ellentétben már nem a fokozott teljesítmény, hanem a tisztább működés volt a fő szempont, ezért került a gépháztető alá a már általunk is tesztelt 330e hajtáslánca.BMW 530eA legfrissebb iPerformance modellben 2 literes négyhengeres turbómotort találunk a hatalmas gépháztető alatt, ami 184 lóerős és 320 Nm csúcsnyomatékú, ehhez jön hozzá a váltó házába integrált villanymotor 95 lóereje és 250 nm nyomatéka. A rendszer összteljesítménye így 252 lóerő és tisztes 420 Nm nyomaték. Nem érheti panasz a dinamizmust, hiszen 6,2 másodperces 100-ra gyorsulás igencsak jó érték.BMW 530eA bajorok szerint valós körülmények között is képes 650 kilométeres együttes hatótávra az 530e, teljes mértékben emissziómentesen pedig 50 kilométert képes megtenni és maximum 140 km/órás sebességig. A lítium-ion akkumulátor csomagot a hátsó üléssor alá építették be, így nem rabol jelentősen a csomagtérből sem értékes teret, a 410 liternyi hely bizonyára elegendő a legtöbb esetben.BMW 530e9,2 kilowattóra teljesítményű akkucsomag, hagyományos aljzatról körülbelül öt óra alatt tölthető fel teljesen, mindez a BMW i Wallbox falitöltővel csupán három órát vesz igénybe.BMW 530eNem vitték túlzásba a hibridséget hirdető stílusjegyeket, inkább diszkréten díszítették az 530e karosszériáját. A hűtőrács lamelláin és a kerékközépen kék betétekkel, a sárvédőíveken iPerformance logóval, a C oszlopon pedig eDrive billoggal jelzi a villanyosítást a G30.P90244235_highRes_bmw-530e-iperformanc