A külföldről behozott autók toplistáját nézve feltűnő a BMW fölény, egy-egy bajor típus mindig ott van az első tízben, egy gyors Google keresés alapján 2015 első negyedévében például a 3-as volt a nyerő, ebből 1236 darabot hoztak be.

Az ilyen cikkek alatt, a kommentek között mindig akad pár szakértő, akik epésen megjegyzik, hogy “csak a nagyzolási vágy”, meg a “menőzés” miatt döntenek tömegek a BMW mellett. Majd rájönnek, hogy mekkora bukta, és nem bírják fenntartani az idősödő prémium autókat.

Ez az írás tulajdonképpen nekik szól. Nekik, hogy tudják, nem azért lesz valaki a bajor család tagja, hogy irigykedve nézzen rá a szomszéd néni. Nem! Itt sokkal többről van szó. 5 pontba tömörítve szedtük össze a lényeget.

1. Tényleg prémium.

Amikor valaki egy új, városi kisautó helyett választ használt BMW-t, tudja, hogy többet kap. Nem egy 75 lóerős műanyag gyerekkádat, aminek hiába áll nullán a kilométer számlálója, menetkomfortban, teljesítményben, hangulatban sosem versenyezhet egy azonos áron kínált, okosan választott, alaposan átnézett használt BMW-vel.

2013-bmw-750i-interiorjpg

2. Ha BMW-d van, családod van.

Ennyire erős márkaközösségre kevés példa akad. Talán csak az Alfa Romeo rajongói tartanak ennyire össze. Zamárdin a Powerfanatics.com bulija, a Soltvadkerti Bimmerfest, és még megannyi parkolótali, Facebook csoport, szinte az ország bármelyik pontján ráakadhatunk pár Bimmer-rajongóra.6253575197_71c38f4152_b

3. Hátul kapar.

Nos igen, az egyik legnyomósabb érv. Az egyetlen sportos márka, ami elérhető áron kínál hátsókerékhajtású autókat. Ezen nincs mit ragozni, aki szeret néha kilinccsel előre autózni, de ugyanakkor praktikus, mindennapokban is jól használható típus az ideálja, annak csak a BMW jöhet szóba.

tumblr_n0ynyx6FYm1tpv44co1_500

4. Nem csak üres szlogen a vezetés élménye.

Azért a hátsókerék-hajtás még nem jelent azonnali bejutasát a legjobbak közé. Precíz kormány, pontos váltó, mesés motorhang, az útról, az autó helyzetéről regélő futómű teszi teljessé a képet.

tumblr_n3yar6exrp1rnxn7co1_500

5. Büszkék lehetünk a márkára.

A bajorok nem ülnek ölbe tett kézzel. A jövőt építik, és az i szériával megmutatják, hogy lehet átmenteni a sokak által rajongott, hamisítatlan bimmer hangulatot a XXI. század hibrid-elektromos világába. Azért egy i8-nál kevés menőbb dolog akad manapság!tumblr_nc3e56G2L81ss46elo1_500

 

  • bghu

    A matek még nem az igazi (Hét pontba tömörítve szedtük össze a lényeget.) 😉
    Amúgy a fő ok lemaradt: mert nincs pénze újra!!! :-)

  • yfz450

    1: ha normálisan választasz autót, bármi lehet jó(és nem csak a “75 lovas gyerekkád” van ennyiért.
    2:Javaslom megnézni mekkora közössége van a VW-knek és Hondáknak.
    Különböző talik, sőt ott a Smoke & Charm, ami igaz, nem egy
    kifejezett márkára épít, hanem a dízelekre, de annak is nagyrésze VW konszern.
    3: Ezzel egyetértek, kis állatkodáshoz jó a hátsókerék, de!
    azt se felejtsük el, hogy a legtöbb “elvesztette uralmát a jármű
    felett” jellegű baleset hátsókerekesekkel történik, nem véletlen.
    4:Mintha csak a BMW-nek lenne jó váltója-motorja-futóműve stb… ültetek
    ti már egy JÓ Audiban(vagy egyéb, tényleg jó autóban, ami hasonló árkategóriás mint az összehasonlított bömös)( 30 éves lelakott szar nem számít)?
    5: Mintha csak a BMW gyártana jó hibrideket-elektromosokat…
    Audi R8 e-tron(de ez csak egy a sok közül), de hogy egy kicsit extrémebb
    példával éljek, ott a LaFerrari… egy i8 meg se közelíti… :)

    • usernamevvv

      az import bmw-k többsége nem i8, hanem E36 E46 E90 félmillió-egymillió-kétmillió
      a 316i-vel nem versenyezhet az audi, mert z A3 nem szedán, az A4 meg nem elég “sportos”, a merci W202 és társai még a zöldségesmerciként ismert formavilágot hordozzák

      feljebb már azért kiegyenlítettebb a megoszlás, hogy ki mit akar venni

      és azt se felejtsük el, hogy eddig prémiumára is volt a BMW-nek a magas regadó miatt, jóval több magyar első tulajos négyesgolf ilyesmi volt, nem volt akkora szám

    • ALW

      Baszd meg az audidat.

      Kifejtenem bovebben, de inkabb befarolok majd Vadkertre ahol csaladias hangulat fogad, nem fostos golfokkal, meg mondeo tdci-kkel szmokendcsarmolok majd :)

  • Zoltán

    Úgy látom egy BMW -s fan írását olvashatjuk. Nincs is ezzel semmi baj, mindenki szeret egy bizonyos márkát. De csak a BMW sekre igaz ez, hogy fényezik magukat és a BMW-t.
    Soha nem látni egy VW-s t, vagy hondást hogy agyondícséri az autóját a neten, és be akarja bizonyítani hogy attól a márkától nincs jobb.

    • Gergely Kovács

      Már meg ne haragudj de a hondásokat joggal utálják az autós társadalom többi márkájának tagjai. Nagyszájúak és verik magukat arra higy leforogja a motor a 9500-at es közben üveghangon 5.-ik tiltáson 60-at nem megy az autó. Én ezt úgy írtam mint Lada fan nem mint BMW…

  • Tiibbbiiii