Idén bőségesen akad oka ünneplésre a BMW-nek, hiszen most van a márka alapításának századik születésnapja, 50 éves az egyik legmeghatározóbb típusuk, a 02-es sorozat és 30 éve indult útnak a legendás M3 is. Az autó, amit a versengés teremtett, a mai napig rendkívül népszerű annak ellenére, hogy ma már teljesen más úton jár.P90236482_highRes_the-bmw-m3-pickup-coDe ennél sokkal merészebb vadhajtásai is vannak a műfajnak. Sorozatunk első részében nézzétek meg ezt az M3 motoros platós E30-ast, amit a gyár belső használatra készített. Talán ezért is kidolgozása némely ponton kicsit hanyagnak is tűnhet, de mentségére szóljon, hogy feladata nem a közönség elkápráztatása volt, hanem a termelés gördülékeny menetének fenntartása.P90236483_highRes_the-bmw-m3-pickup-coMikor felmerült a probléma, nem tettek mást az M GmbH-nál, mint ránéztek a rendelkezésre álló készletre és cselekedtek. Akadt egy kiváló erőben lévő S14-es motor még a korai 200 lóerős, 2,3 literes verzió, amihez a merevsége és könnyű alakíthatósága miatt választották a kabrió karosszériát. Eredetileg az “olasz M3” blokkját szerették volna használni, aztán nem bírtak a vérükkel.P90236488_highRes_the-bmw-m3-pickup-coAz autó kevesebb, mint 30 ezer kilométert futott, ami érthető is a rövid távok miatt, azonban rengeteg mérnök, gyakornok, tanuló és fejlesztő szerzett vele remek tapasztalatokat, a kis S14-es pedig zord körülmények között, egy munkagépben is megállta a helyét.