Nem kapta meg az M3-as karosszériáját, semmi különlegesen feltűnő nincs rajta, ám éppen ezért olyan nagyszerű az Alpina C2-ese, amit az egyik legjobbnak tartanak ebben a témában. Alpináék fogták a takarékosságra hangolt 325e motorját, ami ugyan lóerőben nem mutatott kiemelkedőt, de nyomatéka bőségesen volt alaphelyzetben is.

Csavartak egyet a képleten és a 2,7 literes sorhatosból 210 tagú ménest és 267 Nm csúcsnyomatékot préseltek ki, amivel csupán 6,9 másodpercig tartott elérni álló helyzetből a 100 km/órás sebességet. A mutatót pedig 230-as osztásig lehetett lökni.alpina-e30-b6-2-8-in-bmw-car-magazine-3Ehhez módosították a motorvezérlést, raktak alá az ő szájízüknek megfelelő kipufogórendszert, továbbá a motorba Mahle dugattyúk, új vezérműtengely és egyedi hengerfej került.

Természetesen a külsőt csak óvatosan fűszerezték, a szolid lökhárítótoldat mellé kis hátsó szárny és Alpina csíkok kerültek fel. Na, meg a jellegzetes sokkülős alufelnik. A beltérben Recaro sportülések, sportkormány és váltógomb várták a vezetőt a zölddel díszített kárpitok mellett.