Frank van Meel, a BMW M GmbH vezérigazgatója remekül összefoglalta, mi is a frissen bemutatkozó BMW M4 GTS feladata: “Ezzel a modellel hűen demonstrálhatjuk, mennyi lehetőség rejlik ma egy közúti használatra is alkalmas autóban. Ügyfeleink a Spa-Francorchamps, a Nürburgring és a Laguna Seca rajtrácsára is felgurulhatnak a BMW M4 GTS sportmodellel – például nyitott pályanapokon –, hogy aztán olyan köridőket autózzanak ki belőle, amelyek új szintre emelik a közútra is alkalmas négykerekűek eredményeit”P90199478_highRes_bmw-m4-gts-10-2015A M4 GTS-nek nincs könnyű dolga olyan elődökkel, mint az E36-ból készült M3 GT, az E46 M3 CSL, az előző generációs M3 GTS vagy a négyajtós M3 CRT, de a BMW Motorsport részlege ismét alaposan odatette magát, mi sem bizonyítja ezt jobban, hogy a legendás Nordschleifén 7:28-as köridőt teljesített az új GTS. A mindössze 700 példányban készülő sportkupéval egyúttal az M3-as BMW 1986-os megszületésének 30. évfordulóját is ünneplik.P90199449_highRes_bmw-m4-gts-10-2015Az új GTS igazi újdonsága azonban az a vízbefecskendező rendszer, mely a szívócsőben áramló levegő hűtésével javítja a töltést. Ennek prototípusát a Moto GP-s Safety Car-ként dolgozó M4-esben próbáltak ki először, ez viszont már a szériaérett változat, aminek segítségével a 3 literes TwinPower Turbo sorhatos teljesítménye 500 lóerőre, maximális forgatónyomatéka pedig 600 Nm-re növekedett. 0-100-as gyorsulása pedig 3,8 másodpercre csökkent és egészen 305 km/óráig tarthat a vágta. Emellett érdekel bárkit is, hogy 8,3 litert adnak meg átlagfogyasztásnak?P90199471_highRes_bmw-m4-gts-10-2015Az már érdekesebb adat, hogy a hatékony súlycsökkentésnek hála egy lóerőnek mindössze 3 kilogramm súlyt kell cipelnie. Ennek elősegítésére szénszálas műanyagból (CFRP) készült gépháztetőt és tetőpanelt, valamint a leszorítóerő növelése érdekében szintén ebből az anyagból készült állítható splittert és alumínium konzolon ülő hátsó szárnyat kapott, a kipufogórendszer hangzására egy szintén könnyebb titán dobbal lett markánsabb.P90199483_highRes_bmw-m4-gts-10-2015A beltérben könnyűszerkezetes műszerfalat és oldalkárpitokat, szénszálas kagylóüléseket találunk. Sok egyéb mellett még az ajtóbehúzón is spóroltak pár grammot az igazán elhivatott mérnökök. A hátsó üléssort pedig egyszerűen kihagyták, helyére a Clubsport csomaggal együtt élénk narancssárga bukócsövet, hatpontos versenyöveket és tűzoltó készüléket kaphatunk.P90199474_highRes_bmw-m4-gts-10-2015A sokatmondó, Styling 666 nevű kovácsolt felnik mellett az egyik legszembetűnőbb újdonság az OLED hátsó lámpa. Az organikus fénykibocsátó diódákból álló lámpatest 1,4 milliméter vastagságú paneljei akár egyenként is vezérelhetőek. Előnyük, hogy az egy adott pontban világító LED-del ellentétben  teljes felületükön hoznak létre homogén megvilágítást, valamint szabadabb kezet biztosít a dizájnereknek, így a jövőben valószínűleg egyre több BMW modellen találkozunk ezzel a megoldással.