Kétség kívül az M4 CS a Sanghaji Autószalon egyik legnagyobb dobása a BMW-től, amivel egy újabb sportos név tér vissza a kínálatba. A hivatalos közlemény szerint az M4 CS egyenes ági leszármazottja az 1988-as E30 kódjelű M3-asnak, ami igazán merész kijelentés, de a limitált példányszámú M4-es bizonyára felnőtt a feladathoz.

Ezentúl a CS név alatt találkozhatunk azokkal a modellekkel, amiket korábban Competition Edition vagy Competition Package utónévvel ismerhettünk. Ezek a modellek javarészt a hagyományos M-es gépeknél egy kicsit keményebbek és gyorsabbak, meg persze erősebbek is.P90251068_highRes_the-new-bmw-m4-cs-04Az M4 CS esetében ez azt jelenti, hogy a 3 literes biturbó sorhatos benzinmotor 460 lóerős teljesítményt és 600 Nm gumiszaggató nyomatékot ad, valamint 3,9 másodpercig tart neki álló helyzetből 100 km/órás sebességre gyorsulni. Alapból megkapja az M Driver’s csomagot, amivel végsebessége 280 km/óra lesz. Szintén a csomaghoz csapják a 7 sebességes duplakuplungos váltót, amit önálló olajhűtővel szereltek és rettentő gyors váltásokat tesz lehetővé.P90251019_highRes_the-new-bmw-m4-cs-04A lengőkarok és kerékagyak mind kovácsolt alumíniumból készültek a rugózatlan tömeg csökkentése érdekében és hozzácsapják az adaptív futóművet is, hogy minden körülmények között tökéletes legyen az M4 CS, hiszen a GTS-sel ellentétben ennek nem csak a pályán, de a hétköznapokban is használható autónak kell lennie. Természetesen áthangolták a menetstabilizáló elektronikát is a sportosabb karakterhez, így egyaránt képes a köridőkért harcolni és kikapcsolt DSC-vel akármeddig keresztben autózni is.

Mint minden vérbeli bajor gépnek, úgy az M4 CS-nek is van már hivatalos körideje a Nürbugringről. A 73 kanyarral tarkított 20,8 kilométeres pályát 7 perc 38 másodperc alatt teljesítette.P90251028_highRes_the-new-bmw-m4-cs-04Büszkén viseli az M Performance részleg legújabb könnyű alufelni szettjét is, mely elől 19, hátul 20 colos és 265/35 illetve 285/30-as  Michelin Pilot Sport Cup 2 gumik feszülnek rajtuk. A csinos kerekek mellé karbon első splitter és hátsó szárny is jár a dögösebb megjelenés és az optimális leszorítóerő érdekében, valamint módosított gépháztető és OLED hátsó lámpák.

A belteret az M4 GTS-ből ismerős elemekkel dobták fel, ami nem csak sportosabb hangulatot kölcsönöz, hanem kicsivel könnyebb is lesz tőle az M4 CS. Ezért érkezett az 500 lovas csúcsmodellből az ajtókárpit és a kardánbox is. Emellett könnyített üléseket kapott.P90251064_highRes_the-new-bmw-m4-cs-04