Nagyjából 2020-ra a legtöbb autógyártó azt ígéri, hogy hasonlóan a Tesla Model S önvezető rendszeréhez minden típushoz elérhető lesz a virtuális pilóta. A BMW is erőtelejsen dolgozik az autonóm autózás megteremtésén már évek óta, legújabb koncepciójukhoz a frissen megjelent 5-ös BMW-t használták fel.P90245449_highRes_bmw--ces-2017-5-seriA matricázást leszámítva látszólag nem különbözik a jövőbe mutató G30-as a széria modelltől már csak azért is, mert az idén bevezetett 5-ös temérdek szenzorral és kamerával egyébként is alkalmas ilyen feladatokra. Ennek ellenére még akadt mit csiszolniuk a mérnököknek a technológián.P90245438_highRes_bmw-connected-microsAutonóm módban a korábbiaknál pontosabb sávtartást tesz lehetővé és a digitális térképen való pozíciót is világosabban látható az eddigieknél. Az úthoz szükséges információkat aktívan tölti fel és kéri le a digitális felhőből. A folyamatos lógás a világhálón lehetővé teszi azt is, hogy immár az autóban is élvezhessük mondjuk az Amazonon sugárzott vagy korábban megvásárolt tartalmainkat.P90245458_highRes_bmw--ces-2017-5-seriA Las Vegasban rendezett szórakoztatóelektronikai kiállításon bemutatott autó ráadásul már nem csak A pontból B-be képes teljesen önállóan elszállítani az utasokat, hanem köztes uticélok is megadhatóak számára amennyiben például az Amazonon vásárolt terméket szeretnénk felvenni az út során.P90245480_highRes_bmw-connected-amazonTermészetesen a bajorok nem hagyták ki kedvenc új innovációjukat, a gesztusvezérlést az autóból, így legyintéssel is fogad utasításokat a fedélzeti rendszer. A 7-esben bemutatott parkolórendszert is a végletekig fejlesztették, így már a távirányító markolására sincsen szükség. Az 5-ös BMW teljesen leveszi a parkolás terhét a vezető válláról, a kiszállás után saját maga indul el helyet keresni, amihez nem kell tanácstalanul keringenie a városban, hiszen a felhőből hamar lehívhatóak lesznek a környék szabad és megfelelő méretű parkolóhelyei.P90245446_highRes_bmw--ces-2017-5-seriAz önvezető autók csupán évekre vannak, a technológiai alapok már adottak hozzá, de a jogi keretek továbbra sem engedik, hogy a sofőrülésben helyet foglaló ember levegye a kezét a kormányról. ennek tisztázásáig az irányítás és a teljes felelősség megmarad a vezetőnek.