Nem késlekedtek sokáig a bajorok, a limuzin után megérkezett a BMW 5-ös sorozatának Touring változata, mely továbbra is az egyik legfontosabb modell a bajorok számára. Az új modell a G31 kódjelet kapta és minden okossággal teletömték, ami csak belefért.

Amerika nem kap. Az 5-ös Touringot bevallottan csak európai igényekre fejlesztették, pedig már az előző modellt is nagyon szerette volna az amerikai piac, de csak az 5-ös GT-t kapták a négyajtós mellé. Ez változatlanul így marad, hiszen a bajorok szerint nem éri meg a tengerentúli kevéske vásárlóért bevezetni a modellt.P90245017_highRes_the-new-bmw-5-seriesNyáron jön. Ugyan a premierjét már a márciusban megrendezett Genfi Autószalonon megtartják, a piaci bevezetés jóval később, júniusban kezdődik meg kezdetben csupán négyféle motorral.P90245004_highRes_the-new-bmw-5-seriesKönnyebb lett és jobb vezetni. Az 5-ös Touring eddig is a kategória legélvezetesebben vezethető szereplője volt, most ráadásul a sok alumínium és nagy szilárdságú acél vázelemnek köszönhetően könnyebb is lett a korábbi generációnál. Az opcionálisan rendelhető adaptív futómű és hátsókerék-kormányzás pedig valóban fokozhatja a vezetési élményt.P90245003_highRes_the-new-bmw-5-seriesTökéletes BMW forma. A bajorok továbbra is ragaszkodnak a bevált formai elemekhez, így a G31-est is hosszú gépháztető és hátra tolt utastér jellemzi. A két végén pedig a jellegzetes lámpák találhatóak, amikben teljes mértékben LED-ek szolgáltatják a fényt.P90245012_highRes_the-new-bmw-5-seriesCsendesebb és tágasabb. Az elődmodellhez képest kevésbé magasodik az utasok felé a műszerfal, ezzel tágasabb érzetűvé tették a teret a tervezők, így már az iDrive érintős kijelzője is kiemelkedik a síkból. Hogy a kombi karosszéria ne járjon kellemetlen zajokkal, az első szélvédő, a tetőkárpit és a csomagtér masszívabb hangszigetelést kapott. A bajorok állítása szerint ráadásul azon kevés autók egyike, amiben gond nélkül elfér három gyerekülés a hátsó sorban.P90245038_highRes_the-new-bmw-5-seriesHatalmas csomagtér. Az 5-ös Touring puttonyába alapesetben 570 liternyi csomagot tölthetünk, de az ülések ledöntése után ez az érték 1700 literig növelhető. Természetesen a csomagtérajtó teljesen elektromos és az ülések döntéséhez sem kell már mást tenni, mint megnyomni a megfelelő gombot.P90245047_highRes_the-new-bmw-5-seriesMint a limuzin. Naná, hogy a Touring változathoz is szépen lassan elérhető lesz a teljes motorválaszték, amiben egyelőre a 190 lóerős 2 literes dízel jelenti a belépőszintet, azonban később akár a brutális gyorsulást elérő M550i jelenti majd a csúcsot. A legkelendőbb változat azonban valószínűleg továbbra is az 530d xDrive marad 265 lóerős teljesítménnyel és 620 Nm csúcsnyomatékkal. Nem szenved hiányt a puttonyos változat az asszisztensek terén sem, a lassan autonóm közlekedésre is képes sávtartón és adaptív tempomaton kívül holttérfigyelő rendszer és távirányítású parkolás is rendelhető.