John Neff szedett össze három érvet és három ellenérvet a BMW 650i Coupé-val kapcsolatban, vajon mennyiben értünk egyet vele?2016-bmw-650i-reviewA BMW egyre inkább hangsúlyozza sportos és a vezetés élményére építő arculatát, az egyre szélesedő M-es modellpaletta minden darabja a kiállítások központi figurája lesz, azonban emellett jócskán emelkedett azon modellek száma, amit a rajongók kétkedve fogadnak és a múltban maguk a bajorok is látványosan távol maradtak az olyan kategóriától, mint az egyterűek. A 6-os sorozat a vállalat legnagyobb kupéja, a 650i pedig csak egy apró lépésre fekszik a csúcsot jelentő M6-ostól. Jelzi ezt az is, hogy motorjuk is azonos alapokra épül.2016-bmw-650i-review (2)John szerint a 6-os mellett szól, hogy rendkívül sok – szám szerint hat – jól elkülöníthető vezetési mód közül választhatunk, amiben a komfort valóban egy kényelmes túraautóhoz méltó karakterrel ruházza fel az autót, a Sport és Sport+ módokban viszont élesebb lesz a gázreakció, a kipörgésgátló is engedékenyebb lesz. Összességében olyan, mintha egy egészen más autót kapna az ember.2016-bmw-650i-review (3)A nagy és nehéz kétajtóshoz jobban passzol a 4,4 literes biturbó V8-as szerényebb, 450 lóerőt és 650 Nm-t tudó változata és a Comfort+ mód, melyben egy valódi hosszútávon is kényelmes, de érezhetően tartalékokkal gazdag GT-t kapun. Ekkor a futómű a gigantikus, 20 colos felnik ellenére is képes zavartalan siklást biztosítani. Bármilyen vezetői igényt képes kielégíteni a 8 sebességes ZF automataváltó, a fokozatokat észrevétlenül és hagyományos automata létére gyorsan is váltja.2016-bmw-650i-review (4)Előnye továbbá a 15 év alatt rendkívül kiforrottá érő iDrive fedélzeti rendszert, aminek hatalmas kijelzője tökéletes képminőséget ad, a touchpades tetejű vezérlőtárcsával pedig sosem volt még egyszerűbb a kezelhetősége. Nagyban megkönnyíti a szövegbevitelt, így sokkal több figyelem irányulhat az útra. A felsorolhatatlanul sok funkció ellenére a menüje is hamar tanulható, ami nem feltétlenül mondható el a konkurens modellek rendszereiről.2016-bmw-650i-review (1)Negatívumként említi a 650i súlyát, mely alulról karcolja az 1,9 tonnát, ennél fogva a fizika törvényeit még Sport módban sem feltétlenül képes semmissé tenni. A karosszéria oldaldőlése nagyobb az elvárt szintnél, de ezeken jó eséllyel a modellváltáskor segíteni fog a könnyebb, már szénszál erősítésű műanyag elemeket tartalmazó platform.2016-bmw-650i-review (5)Jelenleg a modellpaletta egyik legrégebbi tagja. Már öt éve van a piacon és valószínűleg még van hátra körülbelül két éve, hiszen az ilyesmi csúcsmodellek modellciklusa akár a 8-10 évet is elérheti. A 6-os sorozat dizájnja viszont láthatóan egy előző formanyelv szülötte, hiszen ma már csak a kisebb modellek frontján láthatóak hasonló megoldások, mint például a veséktől távolabb fekvő, de már teljes egészében LED-es fényszórók.2016-bmw-650i-review (6)A hihetetlenül fényes fabetétek egy elmúlt korszakot idéznek, a kezelőszervek meg bár logikus elrendezésűek, de éppen olyanok, amilyet jóval olcsóbb modellekben is megtalálunk. Kiváló ötlet a virtuális műszeregység, főleg ebben a hagyománytisztelően négyórás formában, de a személyre szabhatósága rendkívül korlátozott és a navigáció utasításai is kevésbé informatívan jelennek meg, ezért mindig vissza kell nézni a központi kijelzőre.