Ránéztem a hahura, és hohó! Akad négy Z3M Coupé eladó. Nem mintha lenne rá elverhető pénzmag, de azért a fantáziát beindította. Mert a Z3 kabrió keménytetős verziója egy olyan bajor ritkaság, amivel hosszú évekig bebiztosítható a hozzáértő tömegek elismerő bólintás a találkozókon.

“193 (230)–321 lóerő a hátsó kerekeken, sperrdifi, 1300 kilós önsúly, mindez egy mai Opel Corsánál mindössze 25 milliméterrel hosszabb autóban?” – teszik fel a kérdést a totalcar.hu-n, ahol az egyik legjobb hazai írást találtuk a típusról.

A cikk megadja a választ,  nehéz nem a malacpersely felé fordulni gyilkos indulattal, a következő gondolatokat olvasva.

“A katalizátoraitól megfosztott kipufogórendszeren hipersebességgel száguld végig a forró gáz, karunkon a szőr a gázadás ritmusára emelkedik, aztán szúrunk egy egyest… Édesjóanyám, klikk-klakk, ennyit szól a rövid kar azon a 4-5 centiméteren, amíg üresből egyesbe pattan. Istenem, mikor is esett ilyen jól utoljára egy váltás?

Gott im Himmel, újra ráébredünk, mennyire jó, hogy olyan korban élhetünk, amelyben megadatik nekünk a katalizátoraitól megfosztott kipufogórendszer, egyik végében egy sorhatos BMW-motorral, másikon a töredezett aszfalt rohanásával.

Még mindig úgy szól, mint a végzet harsonái, folyékony fémcsíkokat szúrva dobhártyánkba ércesen, zengőn és tisztán, egyre erősödve, szabadon forogva egészen hétezerig. Linearitás, ez a titka a jó szívómotornak, a töretlen ívben emelkedő nyomaték- és teljesítménygörbe, a gázzal pontosan szabályozható erő, imádni kell.”

Ha ezek a sorok nem győztek meg (amit kétlünk:), akkor ez a videó biztos meg fog. Egy Z3M Coupé tulajdonos vall szenvedélyéről, az M3 szintű technikáról.